İÇİNDEKİLER
KİTAP HAKKINDA	III
ÖNSÖZ	V
ÖZET	VII
ABSTRACT	IX
KISALTMALAR LİSTESİ	XV
ÇİZELGELER LİSTESİ	XVII
I. GİRİŞ	1
II. GENEL OLARAK HAKSIZ REKABET	3
A. Haksız Rekabetin Tanımı ve Unsurları	3
1. Haksız Rekabetin Tanımı	3
2. Haksız Rekabetin Unsurları	4
a. Dürüstlük kuralına aykırılık	4
b. Dürüstlük kuralına aykırılığın rakipler, tedarik edenler ve müşteriler arasındaki ilişkileri etkilemesi	6
c. Zarar veya zarar tehlikesi	6
B. Haksız Rekabetin Hukuki Niteliği	7
C. Haksız Rekabetin Rekabet Hukukundan Farkı	7
D. Haksız Rekabete İlişkin Hukukumuzdaki Düzenlemeler	8
1. Anayasa	8
2. Türk Medeni Kanunu	9
a. Temel hukuki ilkeler ve dürüstlük	9
b. Kişilik haklarının korunması	10
3. Türk Borçlar Kanunu	11
4. Türk Ticaret Kanunu	12
5. Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun	12
6. Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun	13
E. Başlıca Haksız Rekabet Halleri	14
1. Dürüstlük Kuralına Aykırı Reklamlar ve Satış Yöntemleri ile Diğer Hukuka Aykırı Davranışlar	15
a. Kötüleme	15
b. Gerçek dışı veya yanıltıcı bilgi verme	17
c. Abartma (olduğundan daha iyi gösterme)	18
ç. Sahip olunmayan paye, diploma, ödül veya yetenekleri kullanarak tüketiciyi yanıltma	18
d. İltibas (karıştırma)	19
e. Karşılaştırmalı reklamlarla haksız rekabet	20
f. Birden fazla kez tedarik fiyatının altında satışa sunma	21
g. Ek edimlerle tüketiciyi yanıltma	23
h. Müşterinin karar verme özgürlüğünü saldırgan satış yöntemleriyle sınırlandırmak	24
i. Ürün, iş ürünü veya faaliyetlerin niteliği hakkında yanıltıcı ve eksik bilgi verme	25
j. Tüketici kredileri, taksitli veya benzeri satışlarda tüketiciyi yanıltma veya aldatma	25
2. Sözleşme İhlaline veya Feshe Yöneltme	27
a. Müşterileri başkalarıyla yaptıkları sözleşmelere aykırı davranışlara yöneltmek	28
b. Çalışanlara haksız çıkar sağlama veya teklif etme	28
c. İşletme çalışanlarını üretim veya iş sırlarını açıklamaya veya ele geçirmeye teşvik etmek	29
ç. Alıcı veya kredi alan kişiyi, sözleşmeden caymaya veya sözleşmeyi feshetmeye teşvik etmek	30
3. Başkalarının Emek Ürünlerinden İzinsiz Faydalanma	31
4. Üretim ve Meslek Sırlarının Hukuka Aykırı Şekilde Açıklanması	32
5. İş Koşullarına Aykırı Davranışlar	33
6. Haksız Rekabet Yaratacak Şekilde Genel İşlem Koşullarını Kullanma	33
F. Haksız Rekabetin Varlığı Halinde İzlenecek Hukuki Yollar	34
1. Tespit Davası	34
2. Önleme ( Men ) Davası	35
3. Eski Hale İade ( Ref’i ) Davası	36
4. Tazminat Davaları	37
a. Maddi tazminat davası	37
b. Manevi tazminat davası	38
5. Haksız Rekabet Halinde Uygulama Alanı Bulabilecek Geçici Hukuki Korumalar	38
a. İhtiyati tedbir	38
b. Delil tespiti	40
III. YÖNLENDİRİCİ KODLAR	43
A. Elektronik Ortam Kavramı	43
B. Yönlendirici Kodlar (Meta Tag)	45
1. Tanımı	45
2. Yönlendirici Kodların Kullanımı	49
3. Yönlendirici Kodların Türleri	51
a. Başlık etiketi (title tag)	51
b. Açıklama etiketi (description tag)	52
c. Anahtar kelimeler etiketi (keywords tag)	52
ç. Robot etiketi ( robots tag)	53
4. Anahtar Kelimeler (Adwords/Keywords)	53
a. Tanımı ve kullanımı	53
5. Markaların Yönlendirici Kod Olarak Kullanımı	55
6. Yönlendirici Kodların Haksız Rekabet Oluşturma Potansiyeli	57
a. Anahtar kelime kullanımının haksız rekabet kapsamında değerlendirildiği haller	63
b. Arama motoru optimizasyonu (SEO) ve spamdexing	65
c. Robots.txt ve robots meta etiketlerinin haksız rekabet kapsamında değerlendirilmesi	67
7. Türk Hukukunda Yargı Kararları Işığında Yönlendirici Kodlara İlişkin Düzenlemeler	69
8. ABD'de Yönlendirici Kodlar ile İlgili Verilmiş Olan Başlıca Kararlar	71
C. Haksız Rekabet Teşkil Eden Yönlendirici Kodların Tespiti İçin Uygulanabilecek Alternatif Çözüm Yolları	73
1. Manipülatif Yönlendirici Kodlara Karşı Arama Motoru Çözüm Yöntemleri	75
2. Yapay Zeka Kullanımı	76
3. Blok Zincir Tabanlı İzleme Sistemi	79
4. Algoritmik İzleme ve Uyarı Sistemi	81
IV. SONUÇ	85
V. KAYNAKÇA	91
ÖZGEÇMİŞ	99